Archive for August, 2010

Pericolele din produsele cosmetice

Produsele cosmeticele fac parte din viata noastra de zi cu zi si nu ne putem lipsi de ele mai ales datorita senzatiilor placute pe care nu le ofera in primul rand dar si prin rolul lor deloc de neglijat, cosmetic sau igienic, intr-o societate din ce in ce mai pretentioasa. Desi suntem incantati de efectele unor produse descoperim adesea ca nu e cel mai bun si mai natural lucru pe care il putem face pentru corpul nostru, compozitia lor fiind plina de substante chimice daunatoare pentru sanatate. Efectele acestora nu se vad imediat si chiar daca specialistii ne asigura ca produsele contin cantitati prea mici pentru a ne dauna, trebuie sa tinem cont ca aceste substante se acumuleaza in organism, alaturi de altele provenite din mediul poluant, alimentatie, etc..

Din multitudinea de ingrediente mai mult sau mai putin nocive, enumeram cateva care ar trebui excluse din produsele noastre cosmetice si inlocuite cu ingrediente cat mai naturale.

1. Parabeni (methyl-, propyl-, si isobutyl) – sunt conservanti utilizati in scopul de a impiedica formarea bacteriilor in produsele cosmetice. Studiile efectuate au demonstrat ca pe langa reactiile alergice si iritatii ale pielii, aceste substrante sunt toxice, fiind gasite si in tesuturile mamare ale femeilor ce se confrunta cu cancer de san. Este posibil ca acumularea lor in organism in timp sa contribuie la astfel de boli.

August 31, 2010 Posted Under Ghid de Sanatate

Orzul verde – un supliment miraculos

Orzul verde are cel mai bogat continut natural de elemente nutritive, vitamine, minerale avand proprietati detoxifiante si antioxidante de remarcat. Printre cele mai importante beneficii putem enumera faptul ca stimuleaza sistemul imunitar si ajuta la cresterea rezistentei la infectii, este antiinflamator, ajuta la scaderea tensiunii arteriale, la echilibrarea nivelului glicemiei din sange, etc.

August 14, 2010 Posted Under Ghid de Sanatate

Recomandari si tratamente naturale pentru hemoroizi

recomandari hemoroizi


1. Mancati alimente cu fibre, cum ar fi tarate de grau, fructe proaspete si aproape toate zarzavaturile. Sunt recomandate merele, sfecla, broccoli, legumele din familia verzei, morcovii, fasolea verde, fulgii de ovaz, fasolea lima, perele, mazarea si cerealele integrale.

2. Beti multe lichidein special apa. Ajuta si la prevenirea constipatiei.

3. Evitati grasimile, produsele animale, cafeaua, alcoolul si condimentele.Carnea rosie si alimentele bogate in proteine sunt deosebit de grele pentru tractul digestiv ingerior.

4. Luati 1 sau 2 linguri de ulei de in zilnic. Uleiul de in ajuta la inmuierea scaunului.

5. Daca decideti sa folositi suplimente de fibre, incepeti cu o cantitate moderata si cresteti treptat cantitatea. Daca luati prea mult de la inceput va vor provoca o balonare dureroasa, gaze si posibil diaree.

August 11, 2010 Posted Under Afectiuni

Un mic dejun sanatos


Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si nu de putine ori sarim cu buna stiinta peste el, datorita lipsei de timp, a ritmului de viata alert, mancand in fuga un covrig sau un produs de la patiserie nu tocmai solutia ideala pentru sanatate.
Fie ca sarim peste micul dejun, fie ca mancam alimente prea bogate in zaharuri si carbohidrati nici una nici alta nu ne ajuta sa ne mentinem sanatosi si sa avem energie pentru intreaga zi.
Atunci cand ne trezim dimineata avem un nivel scazut de zahar in sange si simtim imediat nevoia sa mancam ceva dulce.

Mancand alimente nesanatoase gen: covrigi, gogosi, clatite, produse de patiserie, cerealele cu zahar, briosele, nu facem decat sa crestem brusc nivelul de zahar din sange, obosind pancreasul, care in timp nu mai functioneaza la parametri normali, conducand la o serie de boli, precum diabetul.
Nici alimentele bogate in grasimi cum sunt ochiurile, carnatii, sunca, omletele cu branza sau cascaval nu sunt recomandate a fi consumate dimineata.

Daca eliminand produsele nerecomandate de mai sus ati ramas in pana de idei pentru un mic dejun sanatos, enumeram cateva optiuni care va vor ajuta sa incepeti ziua cu un plus de energie.

Idei pentru un mic dejuns sanatos:
1. Cereale integrale cu un continut mare de fibre. Acestea se pot consuma cu lapte degresat, lapte din soia, etc.

2. Iaurt cu fructe proaspete. Luati un iaurt degresat sau un iaurt de soia, taiati cateva fructe proaspete in el si adaugati cateva cereale integrale.

August 11, 2010 Posted Under Nutritie

Beneficiile soarelui

Soarele, atat de venerat si de apreciat iti poate fi atat prieten si dusman cand vine vorba de efectele sale, insa sub strictul nostru control putem avea beneficii de neinlocuit.

Enumeram cateva dintre ele, pentru a realizat cat de important este soarele in viata noastra.

mareste debitul cardiac cu 39% la o singurä expunere a corpului la soare. In acelasi timp, secventa diastolica cardiaca (perioada de timp in care inima se odihneste) este diminuata.
vasodilatatie si un aport crescut de singe la nivelul pielii.
scade tensiunea arteriala. Dupä o expunere moderatä la soare, tensiunea sistolica si diastolica scade treptat pinä ce atinge valoarea minima normala, iar scaderea se va mentine chiar si dupa sase zile de la expunere.
mareste capacitatea singelui de a transporta oxigenul si ajuta oxigenului sä ajunga mult mai usor la tesuturi si articulatii prin actiunea vasodilatatoare directä si reflexa asupra vaselor sanguine.
scade nivelul de colesterol din singe transformindu-l in vitamina D.
scade nivelul concentratiei trigliceridelor, o parte componenta a gräsimilor din singe.
mareste numärul de leucocite (globule albe) si capacitatea lor de a lupta impotriva infectiilor.
ridica nivelul de gamma globulina, un element esential in apararea imunitara.
ajutä la vindecarea ranilor. -omoara microbii din corp sau de pe corp. Chiar infectiile de piele pot fi trate prin expunere la soare.
imbunatateste functionarea ficatului.-stimuleaza ficatul in producerea unei enzime care va mari capacitatea corpului de a rezista la poluanti ai mediului inconjurator. Intr-un experiment facut pe animale, s-a constatat cä acei indivizi carora li s-a dat o doza mortala de substanta toxica si nu au fost expusi la soare au murit, pe cind cei care au fost expusi la soare au supravietuit.

August 6, 2010 Posted Under Ghid de Sanatate