Indigestia ( dispepsie )

Indigestia poate fi un simptom al unui boli de stomanc ori intestine si este destul de frecvent intalnita. Simptomele pot fi dureri abdominale, simptome alergice, eructatie, senzatie de balonare, senzatie de arsuri dupa masa, intestin iritat cronic, oboseala cronica, constipatie, diaree, gaze, insomnie, dureri de articulatii si muchi, greata, bolboroseli in intestine, boli de piele, voma si dorinta de a consuma zahar.

Aerul inghitit cand mestecati cu gura deschisa, cand vorbiti in timpul mesei sau cand mancati lacom, poate cauza indigestie. La fel si bautul lichidelor la masa contribuie la indigestie pentru ca dilueaza enzimele necesare digestiei.

Unele alimente si bauturi pot duce la indigestie pentru ca sunt iritante pentru tractul digestiv. Printre acestea se numara alcoolul, cafeina, grasimea, condimentele si alimentele rafinate si otetul.
Alti factori care cauzeaza sau contribuie la indigestie sunt obstructia intestinala, lipsa de bacterii prietenoase, malabsorbtia, ori problemele hepatice si pancreatice. Alergiile alimentare si intolerantele pot produce si ele indigestie.

Daca alimentele nu sunt bine digerate, fermenteaza in stomac si in partile superioare ale intestinului, producand hidrogen, dioxid de carbon si acizi organici. Acesti acizi ajuta la digestie, dar favorizeaza gazele si balonarea. Alimentele bogate in carbohidrati complecsi cum ar fi cerealele si legumele sunt in primul rand responsabile de gaze, prntru ca sunt greu de digerat.

Alimentele indigeste si bacteriile din intestin pot produce toxine care afecteaza tesutul mucoasei, generand sindromul intestinului permeabil Aceasta stare apare cand particulele de alimente nedigerate, care in mod normal sunt eliminate prin fecale, trec prin porii fini ai invelisului intestinal si sunt absorbite de sistem, producand mari neplaceri digestive.

Factorii care contribuie la acest fenomen sunt flora intestinala anormala, alergiile alimentare, consumul regulat de alcool, parazitii, substantele chimice sau medicamentele care irita intestinul subtire.

Si factorii psihici procum anxietatea, stresul, supararea pot contribui la dereglarea mecanismului nervos care controleaza muschii intestinali si ai stomacului.

Nutrienti recomandati:
– pancreatita – ajuta la descompunerea proteinei pentru o buna absorbtie, recomandat pentru combaterea gazelor si a balonarii. Nu se dau copiilor.
– glucomannan – curata colonul si ajuta la formarea unui scaun normal.
– acizi grasi omega-3 – mentin o digestie normala
– usturoi – ajuta digestia si distruge bacteriile nedorite din intesting.

Utile in astfel de probleme: – lecitina – reface mucoasa gastrointestinala intarind invelisul mucoasei.
– l-metionina – detoxifiant puternic al ficatului
– lucerna
– n-acetilcisteina – esentiala pentru refacerea intestinului gros si mai ales, a celui subtire. Elimina substrantele toxice.
– seleniu – necesar pentru o buna functionarea a pancreasului
– zinc – necesar pentru o digestie buna si pentru metabolismul proteinelor.

Plante recomandate in caz de indigestie:
1. Lucerna suplineste nevoie de vitamina K si de microminerale.Poate fi luata sub forma de lichid sau tablete.

2. Aloe vera este buna pentru arsuri sau alte simptome gastrointestinale. Luati 1/4 suc de aloe vera pe stomacul gol dimineata si inainte de culcare.

3. Anasonul impiedica fermentarea in stomac. Mancati seminte intregi sau rasniti-le si presarati-le in mancare.

4. Iarba matei, musetelul, feniculul, schinduful, gentiana, papaya si menta sunt bune impotriva indigestiei.

5. Ghimbirul este un remediu traditional pentru greata.

6. Cateva fire de patrunjel sau 1/4 lingurita de patrunjel uscat luat cu un pahar de apa calda poate ajuta la calmarea indigestiei.

Recomandari:
– consumati mese echilibrate cu alimente bogate in fibre, cum sunt fructele proaspete, zarzavaturile si cerealele integrale.

– adaugati in dieta acidophilus. O lingurita de pudra in caz de indigestie.

– pentru tulburarile cum sunt gazele, balonarile si arsurile, incercati zeama de orez si/sau orz. Folositi 5 parti apa la 1 parte de graunte si fierbeti amesticul, fara capac, timp de zece minute. Acoperiti cu un capac si lasati sa se umfle cincizeci si cinci de minute. Cand se raceste, strecurati lichidul si beti-l in timpul zilei.

– limitati cantitatea de linte, alune si fasole. Contin inhibitori de enzime.

– evitati produsele de patiserie, fasolea, cafeina, bauturile carbogazoase, alimentele prajite si grase, carnea rosie, carbohidrati rafinati, rosiile si alimentele sarate si condimentate.

– daca aveti gaze, faceti clisma cu sucul de la o lamaie intr-un litru de apa calduta pentru echilibrarea pH-ului corpului.

– daca scaunul este mirositor si este insotit de usturime in anus, urmati un program de post. Este, adesea, un semn ca in colon exista materii toxice.

– mancati bine si incet pentru o buna absorbtie a alimentelor

– nu beti lichide in timpul mesei. Dilueaza sucurile gastrice si impiedica o digestie buna.

– daca aveti exces de acid, care da arsuri, mergeti la medic pentru a investiga posibilitatea de reflux gastrointestinal.

– un pahar de apa cu suc de lamaie baut dimineata, pe stomacul gol, este bun pentru sanatatea si purificarea sangelui.

– miscarea, mersul pe jos si extensiile musculare sunt bune pentru procesul digestiv.

Be Sociable, Share!
teste de cultura generala
September 4, 2010 Posted Under Afectiuni

Leave a Reply

*