10 alimente de top

alimente de topAlimentele bogate in zaharuri odata ce au ajuns in intestin, ele sunt absorbite gradat in vasele de sange sub forma de glucoza, ceea ce contribuie la o crestere a glicemiei.

  • Ulei de masline
  • Grasimile monosaturate din uleiul de masline sunt bune pentru inima. Ele scad nivelul colesterolului “rau” si sunt bogate in antioxidanti. Singura problema cu uleiul de masline(numai cand se face exces) o reprezinta…caloriile. O lungurita contine 120 kilocalorii, echivalentul unei felii de paine unsa cu unt.

  • Broccoli
  • In afara de faptul ca este bogat in antioxidanti (inclusiv in vitamina C), broccoli sunt o sursa ideala de acid folic, luteina( care amana aparitia degenerarii musculare, o afectiune care atinge 10% dintre persoanele trecute de 60 de ani si care poate duce la tulburari de vedere si chiar la orbire).

  • Legume cu boabe
  • Legumele cu boabe(mazare, fasole) constituie o adevarata “bomba” nutritionala, avand un continut ridicat de proteine, carbohidrati, fibre, fier si calciu. De asemenea, sosul de tomate care asezoneaza legumele este bogat in licopen, o alta sursa de antioxidanti care joaca un rol foarte importanta in prevenirea afectiunilor cardiace si a cancerului de prostata.

  • Ceai
  • Ceaiul are o multitudine de proprietati benefice. Cel putin opt cani de ceai pe zi previn aparitia deshidratarii, in timp ce teina continuta aduce buna dispozitie. Ceaiul, indiferent daca este verde sau negru, este bogat in antioxidanti, care protejeaza arterele, impiedicand formarea cheagurilor de sange.

  • Mere
  • La nivel mondial se cultiva peste 7500 de soiuri de mere, despre care specialistii spun ca sunt bogate in antioxidanti, in special in vitamina C. Aceasta asigura sanatatea pielii si a gingiilor. Un mar furnizeaza un sfert din necesarul zilnic de vitamina C. Merele mai contin o fibra solubila denumita pectina, care scade nivelul colesterolului si pastreaza sanatatea sistemului digestiv. Totodata, marul este un carbohidrat care reduce nivelul glicemiei din organism. Acesta ii ajuta pe diabetici sa-si regleze nivelul glicemiei si in plus ajuta la..slabit.

  • Alune
  • Studiile recente au scos la iveala faptul ca cei care manaca 60 de grame de alune, de patru ori pe saptamana, au un risc mai scazut de a dezvolta boli de inima. Toate tipurile de alune sunt bogate in vitamine, minerale si fibre, insa s-a constatat ca alunele braziliene reprezinta o sursa bogata in seleniu, care ofera protectia impotriva cancerului, depresiei si maladiei Alzheimer.

  • Banane
  • Este adevarat ca bananele confera multa energie corpului, insa este un mit faptul ca ele ingrasa. Bananele, ca majoritatea fructelor si legumelor, contin antioxidanti care protejeaza celulele impotriva daunelor provocate de radicalii liberi(responsabili de declansarea cancerului si a bolilor de inima). Bananele sunt bogate in potasiu(care echilibreaza nivelul tensiunii arteriale) si vitamina B6 (responsabila cu sanatatea pielii si parului)

  • Iaurt
  • Iaurtul este o sursa ideala de calciu. Poate fi un substitut al laptelui, in randul copiilor care nu poate digera lactoza. Iaurtul a fost acreditat cu multe proprietati terapeutice, printre care si aceea de a pastra sanatatea tractului digestiv.

  • Peste
  • Toate felurile de peste reprezinta o sursa de proteine, minerale si vitamine, insa somonul mai contine in plus si acizii grasi Omega-3 care impiedica formarea cheagurilor de sange in dezvoltarea afectiunilor cardiace. Acizii Omega-3 previn depresia si protejeaza impotriva dementei.

  • Painea cu seminte
  • Painea poate contine o multime de seminte, care protejeaza impotriva afectiunilor cardiace, reduce pofta de mancare si mentine greutatea corporala normala. Fibrele din paine previna aparitia gutei, in timp semintele sunt bogate in acizi grasi. Atentie, paine poate contine multa sare!

Be Sociable, Share!
teste de cultura generala
January 10, 2008 Posted Under Ghid de Sanatate

Leave a Reply

*