Alimente benefice pentru sanatatea ta

Avocado: previne cancerul, bolile de inima si diabetul

Avocado este foarte hranitor, datorita continutului mare de proteine si grasimi.

Grasimile mononesaturate continute reduc riscul de aparitie a cancerului, a bolilor de inima si a diabetului. Ajuta la regenerarea sanguina si celulara, stabilizeaza glicemia si este perfect in problemele cardiovasculare. Are un continut ridicat de fibre (11-17 grame per fruct) si luteina, un antioxidant benefic pentru sanatatea ochilor si a pielii.

Fructul este bogat in potasiu, acid folic si vitamina B6, continand, de asemenea, betacaroten, vitaminele C, E, PP, magneziu, cupru, fier, zinc, fosfor, acid pantotenic.

Alege fructele bine coapte: sunt destul de grele si le poti apasa usor cu degetul; fara pete negre sau portiuni degradate pe coaja. Fructele tari la apasare nu sunt coapte, iar cele foarte moi sunt deja trecute. Daca ai cumparat un avocado necopt il poti lasa sa se coaca la temperatura camerei, eventual invelit in hartie de ziar ca sa se coaca mai repede.

Merele: previn cancerul si bolile de inima

Consumul regulat de mere previne bolile de inimăa ca urmare a continutului ridicat de flavonoizi, substante antioxidante care reduc incidenta anumitor boli cardio-vasculare si a afectunilor degenerative legate de imbatranire.

Studiile efectuate arata ca in coaja marului se gasesc de 5 ori mai multi polifenoli decat in miez. Merele sunt foarte bogate in fibre (cam de doua ori mai multe fibre decat in alte fructe obisnuite, precum piersici, struguri si grepfruit) care te scapa de senzatia de balonare

Merele contin fenoli, care au un dublu efect asupra continutului de colesterol din organism. Acestea reduc nivelul „colesterolului rau“ LDL, crescand in acelasi timp nivelul „colesterolului bun“ HDL. Datorită acestui efect, majoritatea bolilor cardiovasculare sunt prevenite.

Afinele: previn problemele de vedere, cancerul si diabetul

Superstaruri in procesul de anti-imbatranire a pielii, afinele sunt pline de antioxidanti – in special, antocianine – care imbunatatesc vederea si ajuta creierul sa functioneze normal. De asemenea, ofera protectie impotriva maladiei Alzheimer, Parkinson, diabet si boli cardiovasculare. Alte studii au confirmat faptul ca afinele au cea mai puternica actiune anticancerigena dintre toate fructele.

Varza: previne cancerul si virusii

Cercetarile efectuate in ultimii 20 de ani au confirmat faptul ca un consum regulat de varza are efect benefic in preventia cancerului de colon in special, a celui de stomac, dar si de plamini, esofag si rect (cercetari realizate la Universitatea din Minnesota si J. Hopkins din SUA, in Grecia, Israel, Japonia, Norvegia).

Continutul in minerale este si el foarte bine reprezentat: calciu, Varzamagneziu, fier, la fel si cel in oligoelemente: iod, cupru, mangan, sulf. Fibrele alimentare sint abundente, fiind compuse in majoritate din celuloza si hemiceluloza, ceea ce explica si anumite intolerante intestinale. Modul de preparare a verzei poate inlatura insa aceste efecte.

Varza prezinta proprietati dezinfectante si cicatrizante la nivelul tesuturilor, poseda o actiune antiseptica pulmonara importanta si proprietati expectorante, favorizeaza metabolismul glucidelor si absorbtia oxigenului in celule.

Are actiune anticancerigena: specialistii recomanda folosirea verzei in mod regulat, deoarece continutul ei crescut de caroten diminueaza riscul aparitiei cancerului. In acelasi timp, sulful si hitidina pe care le contine varza diminueaza tumorile, asigurind eliberarea toxinelor. Este aperitiva si antidepresiva.

Este aperitiva si antidepresiva. Romanii, de exemplu, erau incredintati ca varza vindeca melancolia. Fiind foarte bogata in vitamine si saruri minerale, varza asigura elementele indispensabile sezonului rece

Peste si ulei de peste:in prevenirea cancerului, diabetetului, artritei si depresie

Un consum adecvat de peste te va ajuta sa previi bolile de inima, cancerul, maladia Alzheimer, diabetul si artrita. De asemenea, pestele mai gras ajuta in cazul depresiilor.
Evita varietatile de peste care contin mercur (rechin, macrou, tilefish, tonul gras, pestele-spada). Bucatile de ton light din conserva sunt in regula.

Usturoiul: in prevenirea racelilor si infectiilor

Studiile arata ca usturoiul scade nivelul colesterolului si al trigliceridelor, prevenind blocarea arterelor. “2-3 catei de usturoi consumati zilnic ajuta cardiacii sa reduca la jumatate numarul atacurilor de inima. De asemenea, usturoiul se numara printre alimentele cele mai indicate in prevenirea cancerului. Daca este gatit ajuta la detoxifierea organismului (de mercurul din peste, de exemplu). Are efecte antibacteriene si antivirale, crescand rezistenta organismului la raceli si infectii.

Be Sociable, Share!
teste de cultura generala
September 4, 2010 Posted Under Nutritie

2 Responses to “Alimente benefice pentru sanatatea ta”

  1. ala says:

    Ca indulcitor natural Panela (obtinut prin deshidratarea sucului de trestie de zahar) aduce beneficii organismului. Este nerafinat si sanatos, contine minerale si vitamine (care s’ar pierde in urma rafinarii), furnizeaza energie, Se recomanda un consum de pana la 80 g./zi (acest indulcitor nefiind hipocaloric), intr-o dieta echilibrata.

  2. Sircu Tatiana says:

    Foarte fain articolul. Am scris si eu mai demult despre alimentele care sunt bune intr-o cura de detoxifiere. Sper sa va placa: http://jurnaluldietelor.blogspot.ro/2015/11/afla-care-sunt-alimentele-benefice-intr.html

Leave a Reply

*