Un mic dejun sanatos


Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei si nu de putine ori sarim cu buna stiinta peste el, datorita lipsei de timp, a ritmului de viata alert, mancand in fuga un covrig sau un produs de la patiserie nu tocmai solutia ideala pentru sanatate.
Fie ca sarim peste micul dejun, fie ca mancam alimente prea bogate in zaharuri si carbohidrati nici una nici alta nu ne ajuta sa ne mentinem sanatosi si sa avem energie pentru intreaga zi.
Atunci cand ne trezim dimineata avem un nivel scazut de zahar in sange si simtim imediat nevoia sa mancam ceva dulce.

Mancand alimente nesanatoase gen: covrigi, gogosi, clatite, produse de patiserie, cerealele cu zahar, briosele, nu facem decat sa crestem brusc nivelul de zahar din sange, obosind pancreasul, care in timp nu mai functioneaza la parametri normali, conducand la o serie de boli, precum diabetul.
Nici alimentele bogate in grasimi cum sunt ochiurile, carnatii, sunca, omletele cu branza sau cascaval nu sunt recomandate a fi consumate dimineata.

Daca eliminand produsele nerecomandate de mai sus ati ramas in pana de idei pentru un mic dejun sanatos, enumeram cateva optiuni care va vor ajuta sa incepeti ziua cu un plus de energie.

Idei pentru un mic dejuns sanatos:
1. Cereale integrale cu un continut mare de fibre. Acestea se pot consuma cu lapte degresat, lapte din soia, etc.

2. Iaurt cu fructe proaspete. Luati un iaurt degresat sau un iaurt de soia, taiati cateva fructe proaspete in el si adaugati cateva cereale integrale.

3. Paine prajita cu unt si grapefruit. Adaugati putin zahar pe grapefruit si obtineti o combinatie sanatoasa pentru mic dejun.

4. Omleta de tofu este mult mai sanatoasa decat omleta de oua. Adaugati ceapa, ardei verde, sos de soia light, pudra de usturoi, piper si ulei de masline si astfel obtineti un mic dejun sanatos.

5. Salata de fructe proaspete este o alta optiune pentru masa de dimineata. Taiati cateva mere, portocale, piersici, struguri, banane, adaugati putin suc de lamaie si salata de fructe este gata.

6. Oua cu ardei. Atunci cand doriti sa mancati oua trebuie sa retineti ca albusul este mult mai sanatos decat galbenusul. Astfel puteti incerca sa amestecati albusul cu putin ulei de masline, cu ardei rosu si verde, cu brocoli daca apreciati aceasta leguma, cu ceapa si cu piper. Puteti sa mancati aceasta omelta cu o felie de paine obtinuta din faina integrala.

7. Diverse salate din legume, oua si branza.

Be Sociable, Share!
teste de cultura generala
August 11, 2010 Posted Under Nutritie

Leave a Reply

*