Adoptarea unui stil de viata sanatos

bucura-te de viata
Increderea

O atitudine optimista duce adesea la o incredere marita in sine, deoarece suntem mai dispusi sa credem ca putem rezolva problemele si controla mediul inconjurator.
Increderea in site a fost asociata cu performantele fizice superioare, dar si cu un sentiment de putere mai intens. Increderea in sine si parerea buna despre propria persoana sunt trasaturi de caracter care se formeaza devreme in dezvoltarea unei persoane. Acest sentiment al propriei identitati este adesea influentat de experientele din copilarie. La varste fragede, incepem sa ne comparam cu ceilalti. Cineva poate fi mai puternic, mai inalt, mai dragut sau mai istet decat colegii de joaca, dar ei pot avea parinti mai buni, mai mult talent de desen sau ochi mai frumosi. Acest tip de comparatie competitiva a calitatilor ne poate creste sau scadea respectul de sine. Un parinte abuziv sau un comentariu negativ la momentul sau locul nepotrivit ne pot micsora increderea, pe cand succesele timpurii si incurajarile primite de la parinti pot da o forma pozitiva viitoarei perceptii despre noi insine.
Respectul de sine afecteaza aproape fiecare aspect al vietii. Atunci cand avem o parere buna despre noi insine, avem relatii mai implinite, suntem mai energici, ne simtim increzatori si suntem mai capabili sa infruntam dificultatile. Din nefericire, oamenii isi concentreaza prea des o mare parte din respectul de sine asupra aspectului fizic si castigurilor finanaciare, in loc sa pune accent pe valori, trasaturi de caracter, integritate si comportament.

Adoptarea unui stil de viata sanatos, alimentatie sanatoasa, reducerea stresului, mentinerea in forma – ajuta oamenii nu numai sa se mentina tineri, ci sa si arate maitineri.
Pe masura ce imbatranim aceasta provocare devine tot mai mare, desi putem incetini acest proces este imposibil sa inversam complet procesul de imbatranire.

Vedeti partea buna a lucrurilor!

Unii oameni se lasa cuprinsi de tristete, griji si ganduri pesimiste mai mult decat altii. Anticipand mereu ce e mai rau , unii din ei nu doar se ingrijoreaza din cauza unor posibile dezamagiri viitoare, ci pur si simplu le considera sigure. Cu timpul, gandurile si sentimentele negative pot conduce la depresie. Psihoterapia, medicati pot fi de folos, iar pentru cei mai multi dintre noi depresia e doar o cadere temporara survenita dupa o dezamagire, o ocazie pierduta sau o incercare esuata. Totusi, atunci cand sunt deprimati, unii oameni pot fi coplesiti de ganduri negative. Se pot retrage din lumea exterioara si se asteapta doar la esecuri si dezamagiri la fiecare pas. Isi pot pierde interesul pentru familie, prieteni, hobby-uri si serviciu, iar pentru aceste persoane tratamentul profesional este recomandat cu strictete.

Un studiu recent al Universitatii Wake Forest a constatat ca eforturile constiente de a simti bucuria si fericirea ne sunt rasplatite. Dr. Will Fleeson si colegii sai au descoperit ca voluntarii care au luat parte la studiu s-au simtit mai fericiti atunci cand s-au comportat ca niste persoane extrovertite – au cantat cu voce tare, au abordat si au vorbit cu necunoscuti sau cand au fost siguri de sine si plini de energie, iar ceilalati i-au perceput ca fiind mai fericiti.

Psihoterapeutii utilizeaza diferite abordari pentru a ajuta pacientii sa minimizeze gandirea negativa. In terapia cognitiva, negativismul este rezultatutul unor presupuneri si idei constiente si negative. Pacientilor li se arata cum sa-si identifice gandurile negative obisnuite si sa invete sa renunte la acest obicei.

Reguli pentru pastrarea unei atitudini pozitive

1. Faceti un efort constient de a fi extrovertit si plin de energie – fericirea este molipsitoare.
2. Iertati-va greselile si pe cei care va supara – renuntarea la dusmanie reduce nivelul de stress si favorizeaza o atitudine pozitiva
2. Intariti-va respectul de sine prin alegeri morale. Amintiti-va mereu de realizarile si succesele avute pentru a scapa de autocritica.
3. Este recomandata o viata spirituala sau religioasa activa, fie prin meditatie, religie organizata, cautarea armoniei cu natura sau prin orice alta forma.
4. Invatati sa fiti optimist prin abordari simple si sistematice. Aflati ce va face sa fiti pesimist si combateti toate presupunerile negative pe care le faceti de obicei.
5. Evitati gandirea pesimista, concentrandu-va atentia asupra propriilor abilitati si stabilind obiective realizabile si realiste.
5. Nu fiti un singuratic – cereti sprijinul celorlalti si apelati la ajutor specializat daca e necesar.

Be Sociable, Share!
teste de cultura generala
October 18, 2009 Posted Under Terapii

Leave a Reply

*