Relatii sanatoase

relatiile socialeRelatiile sociale ne sporesc bunastarea fizica si emotionala, reduc nivelul de stres si ne pot prelungi viata cu cativa ani. Empatia si alte atitudini de baza care ne ajuta sa pastram legatura cu ceilalati pot fi invatate si imbunatatite, chiar si cel mai popular dintre noi fiind capabil sa-si perfectioneze calitatile.

Fie ca sunteti singur sau intr-un cuplu, ramaneti prezent si implicat in relatiile sociale. Incercati sa va petreceti timpul cu persoane care traiesc sanatos, pentru ca obiceiurile bune sunt contagioase.

Faceti-va ordine in relatii, renuntand la prietenii si la cunoscutii nesatisfacatori sau “toxici”.

Adoptati si cultivati o atitudine de empatie. Ascultati-i pe ceilalati, incercati sa va identificati cu sentimentele lor si aratati-le sa ii intelegeti.

Daca aveti o relatie intima, faceti eforturi sa o imbunatatiti : planificati sa petreceti timp impreuna, spuneti ce simtiti fara sa criticati si pastrati legatura cu prietenii si cu alte cupluri.

Un animal de companie poate contribui la o mare speranta de viata. Animalele pot fi si tovarasi distractivi, care ajuta la reducerea stresului.

Mai putin stress

Stresul cronic a fost asociat cu un risc crescut de cancer, hipertensiune arteriala si boli de inima si ar putea accelera imbatranirea celulelor noastre cu zece ani sau mai mult.
Stressul afecteaza memoria si ne face sa aratam si sa ne simtim mai in varsta. Desi nu putem controla toti factorii externi care contribuie la stressul din viata noastra, putem avea un impact major asupra modului in care reactionam la stress si putem minimiza influenta acestuia asupra sanatatii si longevitatii noastre.

Incercati cateva moduri de reducere a stresului:
1. Practicand constientizarea – traiti momentul si fiti constient de ceea ce se intampla in corpul dumneavoastra – prin meditatie, tehnici de relaxare, yoga sau alte exercitii care va fac placere. Pe parcursul zilei, faceti pauze de eliberare de stress.

2. Evitati sarcinile multiple, stabilind un anumit moment al zilei in care sa faceti treburile prioritare: incercati sa terminati o sarcina inainte de a incepe alta.

3. Invatati sa spuneti “nu” atunci cand trebuie.

4. Controlati-va stresul prin metode sanatoase de exprimare a furiei.

5. Folositi umorul pentru a domina situatiile stresante.

6. Dormiti bine in fiecare noapte. Urmati pasi simpli pentru a scapa de insomnie fara medicamente.

7. Descoperiti modalitati de limitare a stresului de la serviciu.

8. Puneti accent pe economisirea pentru viitor.

9. Reduceti stresul prin ordonarea spatiului personal.

10. Planificati-va strategia de tratare a evenimentelor stresante despre care stiti dinainte.

Be Sociable, Share!
teste de cultura generala
October 19, 2009 Posted Under Terapii

Leave a Reply

*